ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

تاثیر آموزش کارآفرینی بر هوشیاری کارآفرینانه با نقش میانجی اثربخشی آموزش و آگاهی اقتصادی
دوره 3، شماره 3، پاییز 1400، صفحات 41 - 21
نویسندگان : امیر آزادارمکی 1 ، عارفه داودی 2 ، امیررضا علیزاده مجد* 3

1 کارشناسی ارشد گروهMBA ، دانشگاه استارتفورد،ویرجینیا،ایالات متحده آمریکا

2 کارشناسی ارشد گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ‌ایران

3 دکتری تخصصی گروه مدیریت کسب‌و‌کار، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ‌ایران

چکیده :
آموزش کارآفرینی نقش بی بدیلی در ترویج کارآفرینی در فضای کسب و کار اقتصادی دارد و هوشياري كارآفرينانه و اثربخشی آموزش نیز به عنوان مفاهیم اساسي در تئوري فرصت گرايي كارآفريني مطرح می باشند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر هوشیاری کارآفرینانه با نقش میانجی اثربخشی آموزش و آگاهی اقتصادی می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردي و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را 104 نفر از دانشجویان کارشناسی آموزش ابتدایی تشکیل می دهد که در دوره آموزشی آنلاین کارآفرینی شرکت نمودند. نمونه گیری از طریق روش تصادفی ساده انجام و با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 84 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد بوده که پایایی و روایی آن بررسی و تایید شده است. برای بررسی فرضیه‌های پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج به‌ دست آمده نشان می‌دهد که آموزش مبخث کارآفرینی به دانشجویان میتواند به آنها در هوشیار بودن در حوزه کارآفرینی و داشتن شم اقتصادی کمک کند و به نوعی نشان از اثربخش بودن این نوع آموزش را نشان می دهد.
کلمات کلیدی :
آموزش کارآفرینی، هوشیاری کارآفرینانه، اثربخشی آموزش، آگاهی اقتصادی