
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,732
-
تعداد نویسندگان2,259
-
مقالات پذیرش شده330
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.05%
-
درصد عدم پذیرش80.95%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,169,951
تاثیر اضطراب و استرس بر قصد کاربران برای رزرو رستوران به واسطه برنامه های تلفن همراه
دوره و شماره : آماده انتشار
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2- استادیار گروه مدیریت مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد، واحد تهران
چکیده :
امروزه مردم در عصر بیماری های جدید مانند استرس و اضطراب زندگی می کنند و این بیماری ها می توانند بر تصمیم گیری کاربران در مورد محصولات و خدمات مختلف تأثیر بگذارند. متغیر مهم دیگری که می تواند بر تصمیم گیری تأثیر بگذارد، استفاده از برنامه های کاربردی تلفن همراه برای اهداف بازاریابی است. با این حال، علیرغم اهمیت عوامل ذکر شده، تحقیقات دانشگاهی مرتبط در مورد تأثیر این متغیرها بر تصمیم گیری کمیاب بوده است. مطالعه حاضر اثر استرس و اضطراب بر قصد کاربران برای رزرو رستوران از طریق برنامه های تلفن همراه در بین کاربران اسنپ فود در شهریار بررسی کرده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کاربران با تجربه سفارش از برنامه تلفن همراه اسنپ فود در شهریار به تعداد نامعین ،تعداد حجم نمونه برای جامعه نا محدود بر اساس فرمول کوکران جامعه محدود 384 نفر انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. نتایج نشان داده است که رابطه بین استرس و سودمندی درک شده و سهولت استفاده درک شده و نگرش نسبت به استفاده وجود دارد. اگرچه رابطه بین استرس و اضطراب، سودمندی درک شده و نگرش نسبت به استفاده، سودمندی درک شده و استرس و سایر روابط مطرح شده در فرضیه ها تایید شده است.
کلمات کلیدی :