ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

تأثیر رهبری استراتژیک و نوآوری در اجرای استراتژی بر رشد صنعت املاک و مستغلات در شهرستان های تهران
دوره 5، شماره 4، زمستان 1402، صفحات 131 - 142
نویسندگان : محمدعلی حرفت* 1

1 کارشناسی ارشد رشته مدیریت ساخت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران ایران

چکیده :
این مطالعه نقش رهبری در نوآوری سازمانی را با بررسی شرکت های املاک در شهرستان های تهران بررسی می کند. این مطالعه از روش تحقیق توصیفی با بررسی 64 شرکت در مورد رابطه بین سبک های مختلف رهبری و نوآوری پیروی کرد. شرکت ها به صورت توصیفی تجزیه و تحلیل شدند و سپس بر اساس سبک رهبری مورد بحث قرار گرفتند تا یافته‌های معناداری در مورد رابطه بین رهبری و نوآوری به دست آید. سبک های مختلف رهبری با تأثیرگذاری بر جو سازمانی، رفتارهای کارکنان و رهبران یا سایر متغیرهای سازمانی مانند یادگیری و تسهیم دانش، به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر نوآوری سازمانی تأثیر مثبت داشتند. برخی از سبک های رهبری تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر نوآوری سازمانی داشتند. این مطالعه با بحث گسترده درباره نقش سبک های مختلف رهبری به ویژه رهبری استراتژیک در تعیین نوآوری سازمانی، به مجموعه تحقیقات موجود در مورد رهبری و نوآوری در رشد صنعت املاک و مستغلات کمک می کند. تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که مطالعات قبلی دارای محدودیت‌های زیادی بوده و تنها بر سبک‌های رهبری خاص متمرکز بوده‌اند.
کلمات کلیدی :
رهبری استراتژی، نوآوری، سبک رهبری