ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

تاثیر مهارت های عملیاتی، اطلاعاتی و استراتژیک بر رشد و نوآوری شرکت های کوچک و متوسط
دوره 6، شماره 2، تابستان 1403، صفحات 102 - 112
نویسندگان : حبیب قاسمی* 1

1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی دانشگاه پیام نور مرکز کرج

چکیده :
هدف: . تاثیر مهارت های عملیاتی، اطلاعاتی و استراتژیک بر رشد و نوآوری در شهرک صنعتی سیمین دشت کرج بوده است. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع علی است. سطوح مدیریت و کارشناسان ارشد شرکت های کوچک و متوسط در شهرک صنعتی سیمین دشت کرج به تعداد 176که حجم نمونه 120 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده‌شده است. یافته¬ها: یافته‌‌های تحقیق حاکی از آن است که ، مهارت های دیجیتالی فردی بر رشد شرکت های کوچک و متوسط و عملکرد نوآوری تاثیر مثبت و معنی داری دارد. عملکرد نواوری متقابلا تا ثیر مثبت و معنی داری بر مهارت های دیجیتالی فردی و رشد شرکت های کوچک و متوسط دارد. نتیجه¬گیری: رشد کسب و کار در درجه اول توسط روابط بین فردی مبتنی بر اعتماد، شناسایی و تعهدات متقابل اعمال می شود. با این حال، امروزه، قابلیت‌های دیجیتال فردی نقشی به همان اندازه برای رشد و نوآوری در واقعیت رقابتی دیجیتالی فزاینده بر عهده گرفته‌اند.
کلمات کلیدی :
رشد و نوآوری، شرکت های کوچک و متوسط، مهارت های عملیاتی