ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر رضایت مشتری با نقش میانجی گری بازاریابی درونی (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه های افق کوروش شهر مشهد)
دوره 6، شماره 1، بهار 1403، صفحات 88 - 101
نویسندگان : مریم ابراهیمی ورکیانی* 1 ، وفا ارجمندی نژاد 2 ، احمد جوان جعفری 3

1 دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت موسسه آموزش عالی حکمت رضوی مشهد

2 استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی حکمت رضوی واحد مشهد

3 استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی حکمت رضوی واحد مشهد

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر رضایت مشتری با نقش میانجی گری بازاریابی درونی (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش شهر مشهد) است. اين تحقيق پيمايشي و از نظر هدف کاربردي مي-باشد؛ چون در تحقیقات توصیفی محقق به دنبال چگونه بودن موضوع است که شامل جمع‌آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه می‌شود. جامعه آماری تحقیق، شعب فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش شهر مشهد می باشد که از مشتریان این فروشگاه ها جهت تکمیل پرسشنامه کمک گرفته می شود. با توجه به نامعلوم بودن حجم جامعه، براساس فرمول کوکران، حداقل حجم نمونه به تعداد 384 نفر مشخص می شود. براساس نمونه-گیری غیراحتمالی از نوع در دسترس به توزیع و تکمیل پرسشنامه می پردازیم. با توجه به متغیرهای پژوهش ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد است که روایی و پایایی آن تست شده است. آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش رگرسيون چند متغيره و از نرم افزارهايSPSS و PLS استفاده شده است. روش پژوهش از نوع الگوی ساختاری؛ تحلیل مسیر می باشد. نتیجه تحلیل مسیر بیانگر این است که بازاریابی درونی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر رضایت مشتری فروشگاه زنجیره ای افق کوروش شهر مشهد را میانجی گری می کند. رفتار شهروندی سازمانی بر رضایت مشتری و بازاریابی درونی فروشگاه زنجیره ای افق کوروش شهر مشهد تاثیر مثبت و معنادار دارد. بازاریابی درونی بر رضایت مشتری فروشگاه زنجیره ای افق کوروش شهر مشهد تاثیر مثبت و معنادار دارد.
کلمات کلیدی :
بازاریابی درونی، رفتار شهروندی سازمانی، رضایت مشتری