ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

بررسی تاثیر دانش افزایی برتعالی اخلاق حرفه ای دبیران (مطالعه موردی:دوره اول متوسطه منطقه 14 شهر تهران)
دوره 6، شماره 1، بهار 1403، صفحات 21 - 41
نویسندگان : حسن حاجی علی بیکی* 1

1 دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف مطالعه با بررسی تاثیر دانش افزایی بر تعالی اخلاق حرفه ای دبیران دوره اول متوسطه منطقه 14 شهر تهران انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش عبارت بودند از کلیه معلمان منطقه 14 تهران که در سال تحصیلی 96-1395 در مقطع متوسطه اول تدریس می نمودند. حجم نمونه 234 با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعیین و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی بر اساس جنسیت انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها عبارت بودند از پرسشنامه یادگیری سازمانی (نیف، 2001)، پرسشنامه خودپنداره تحصیلی و پرسشنامه اخلاق حرفه ای جهت تجزیه و تحلیل داده ها در دو بخش از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین اعتماد تحصیلی و تلاش تحصیلی از مولفه های خودپندار تحصیلی و کار و یادگیری تیمی، ساختار سازمانی، توسعه شایستگی، فرهنگ سازمانی و رهبری مشارکتی از مولفه های یادگیری سازمانی با اخلاق حرفه ای دبیران رابطه دارد.
کلمات کلیدی :
دانش افزایی، خودپنداره تحصیلی، یادگیری سازمانی، اخلاق حرفه ای