ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

تأثیر مدیر فروشگاه خرده ‌فروشی در گسترش روابط برند کارکنان خط مقدم، عملکرد خدمات و وفاداری مشتری
دوره 5، شماره 2، تابستان 1402، صفحات 1 - 14
نویسندگان : احمد محمودیان راوی نژاد* 1 ، علی اکبر خادمی 2

1 دانشگاه پیام نور البرز مرکز کرج

2 دانشگاه پیام نور البرز مرکز کرج

چکیده :
هدف : بررسی تأثیر کیفیت تبادل رهبر-عضو بر توسعه رابطه برند کارکنان خط مقدم، ، عملکرد کارکنان خرده‌فروشی و وفاداری مشتری و ارزش ویژه برند بوده است. روش تحقیق : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل مشتریان فروشگاه زنجیره ای هایپرمی در کرج که حجم نمونه 384 نفر از بین آنها انتخاب و ایزار اندازه گیری پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن تائید شده بوده است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS3 Smart استفاده‌شده است. یافته های تحقیق: ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده، رابطه فروشنده و برند بر عملکرد خدمات فروشنده، عملکرد خدمات فروشنده بر ارزش ویژه برند و عملکرد خدمات فروشنده بر وفاداری مشتری تاثیر مثبت و معنی داری داشته است. نتیجه گیری: عوامل زمینه ای، از جمله دانش برند مدیر و میزان انتشار اطلاعات استراتژیک در بین کارکنان در رابطه فروشنده و برند بر عملکرد خدمات فروشنده تاثیر مثبت معنی داری داشته است.
کلمات کلیدی :
عملکرد خدمات فروشنده، ارزش ویژه برند، وفاداری مشتری، ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو