
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,732
-
تعداد نویسندگان2,259
-
مقالات پذیرش شده330
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.05%
-
درصد عدم پذیرش80.95%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,168,704
احساسات و عواطف در رفتار سازمان ها
دوره 5، شماره 3، پاییز 1402، صفحات 42 - 54
1- گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران
2- گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران
چکیده :
مقاله حاضر به بررسی تاثیر احساسات و عواطف در رفتار سازمانها میپردازد. در این مقاله، ابتدا به شرح مدلهای پیدایش احساسات سازمانی پرداخته شده و سپس تاثیر احساسات و عواطف در جنبههای مختلف رفتار سازمانی از جمله تصمیمگیری، رفتار، ارتباطات، رهبری، مشارکت و انگیزه مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت، به نکات کلیدی و مهمی که باید مورد توجه مدیران و صاحبان سازمانها در مدیریت احساسات و عواطف در سازمان باشد، پرداخته شده است. از جمله همچنین، در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است که چگونه مهارت در مدیریت و کنترل احساسات و عواطف میتواند به مدیران کمک کند تا با چالشهای احساسی در سازمانها مواجه شوند و برای بهبود رفتار سازمانی، رویکردهای مناسب را انتخاب کنند. نتایج این مقاله نشان میدهد که شناخت دقیق تاثیر احساسات و عواطف بر رفتار سازمانی، میتواند به مدیران و صاحبان سازمانها در بهبود کیفیت زندگی و کارکرد اعضای سازمان کمک کند.
کلمات کلیدی :
- 724
- 33
- 1402/02/12
- 1402/05/14
- 1402/08/20