
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,732
-
تعداد نویسندگان2,259
-
مقالات پذیرش شده330
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.05%
-
درصد عدم پذیرش80.95%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,168,838
بررسی عواملی موثر بر پذیرش تجارت اجتماعی توسط شرکت های دانش بنبان زیست فناوری
دوره 5، شماره 2، تابستان 1402، صفحات 29 - 41
1- دانشگاه پیام نور واحد جزیره قشم
چکیده :
هدف: بررسی عواملی موثر بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت اجتماعی توسط شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم). روش : پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است . جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس که حجم نمونه 126 نفری از بین آنها انتخاب و برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه استاندارد استفاده شده است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار Smart PLS3 استفادهشده است. یافته ها: یافتههای تحقیق حاکی از اثر مثبت و معنیدار سودمندی ادراکی ،نگرانی امنیتی ،حمایت مدیریت عالی ،آمادگی سازمانی و فشار شریک تجاری بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت اجتماعی دارد. زمینه های زیست محیطی، سازمانی و فناوری بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت اجتماعی در شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس دارد. نتیجه گیری: نتایج نظرسنجی از 126 نفر از سطوح مدیریت و کارشناسان شرکت های دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس نشان می دهد که فشار شرکای تجاری در زمینه محیطی، به دنبال آن حمایت مدیریت ارشد در زمینه سازمانی، و سودمندی درک شده در زمینه فناوری، بیشترین تأثیر را بر قصد رفتاری برای استفاده اجتماعی دارد.
- 525
- 32
- 1401/12/08
- 1402/02/25
- 1402/05/26