این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

نقش رضایت‌ شغلی در تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد وظیفه ای و رفتار کار ضد تولید در بازارهای درگیر با کووید-19
دوره 5، شماره 2، تابستان 1402، صفحات 90 - 106
نویسندگان : پروانه نوحه خوان مدبر* 1
1- کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، بندرانزلی، ایران
چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد وظیفه ای و رفتار کار ضد تولید در بازارهای درگیر با کووید-19 با نقش میانجی‌ گری رضایت‌شغلی پرداخته است. لذا از نظر هدف، پژوهش کاربردی محسوب می شود و از نظر روش اجرا در زمره پژوهش های توصیفی ـ پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری پژوهش حاضر کارکنان شرکت بیمه پاسارگاد به تعداد 900 نفر است. حجم نمونه بر طبق جدول کرجسی و مورگان، 269 نفر محاسبه گردید. به منظور گردآوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای (جهت جمع آوری ادبیات موضوعی از طریق مقالات، کتاب ها و سایت ها و غیره) و میدانی (استفاده از پرسشنامه جهت جمع‌آوری داده) بهره گرفته شده است. ابزار گردآوری داده پرسشنامه استاندارد می باشد. روایی و پایایی پرسشنامه نیز بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه‌وتحلیل داده ها به روش مدلسازی معادلات ساختاری با تأکید بر حداقل مربعات جزئی به کمک نرم افزار Smart PLS3 انجام شده است. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که همه فرضیه ها تأیید می شود. بدان معنا که بازاریابی داخلی بر رفتار کار ضد تولید، رضایت شغلی و عملکرد وظیفه‌ای تأثیر دارد. همچنین تأثیر رضایت شغلی بر رفتار کار ضد تولید و عملکرد وظیفه ای مورد تأیید است.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !