این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

فرهنگ و تاثیر آن بر صنعت گردشگری
دوره 4، شماره 4، زمستان 1401، صفحات 11 - 20
نویسندگان : الهام محمد اسمعیلی* 1
1- دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
چکیده :
كشور ما ايران داراي فرهنگي بسيار متنوع و تاريخ كهني است و يكي از غني‌ترين كشورهاي جهان از حيث آثار باستاني در بيشترين دوره هاي تاريخي تمدن و فرهنگ بشر و حتي ما قبل تاريخ است. صنعت گردشگری براساس ارتباطات انسان‌ها با فرهنگ‌های متفاوت در بستر مقاصد گردشگری جریان داشته و این ارتباطات گردشگران با فرهنگ‌های متفاوت، تأثیرات مثبت و منفی متعددی در پی خواهد داشت. بر این اساس هدف پژوهش حاضر شناخت مهمترین اثرات متقابل فرهنگ و گردشگری و تاثیرات گردشگری بر فرهنگ است. اين پژوهش به روش كتابخانه‌اي و با استفاده از منابع، مقالات و اطلاعات موجود انجام مي گيرد. نتایج نشان می دهد توسعه گردشگری پیامدهای ‌فرهنگی مثبت و منفی متعددی بر جامعه مقصد گردشگری دارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !