
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره24
-
تعداد مقالات1,736
-
تعداد نویسندگان2,268
-
مقالات پذیرش شده331
-
مقالات رد شده1,405
-
درصد پذیرش19.07%
-
درصد عدم پذیرش80.93%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,193,018
فرهنگ و تاثیر آن بر صنعت گردشگری
دوره 4، شماره 4، زمستان 1401، صفحات 11 - 20
1- دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
چکیده :
كشور ما ايران داراي فرهنگي بسيار متنوع و تاريخ كهني است و يكي از غنيترين كشورهاي جهان از حيث آثار باستاني در بيشترين دوره هاي تاريخي تمدن و فرهنگ بشر و حتي ما قبل تاريخ است. صنعت گردشگری براساس ارتباطات انسانها با فرهنگهای متفاوت در بستر مقاصد گردشگری جریان داشته و این ارتباطات گردشگران با فرهنگهای متفاوت، تأثیرات مثبت و منفی متعددی در پی خواهد داشت. بر این اساس هدف پژوهش حاضر شناخت مهمترین اثرات متقابل فرهنگ و گردشگری و تاثیرات گردشگری بر فرهنگ است. اين پژوهش به روش كتابخانهاي و با استفاده از منابع، مقالات و اطلاعات موجود انجام مي گيرد. نتایج نشان می دهد توسعه گردشگری پیامدهای فرهنگی مثبت و منفی متعددی بر جامعه مقصد گردشگری دارد.
کلمات کلیدی :
- 703
- 68
- 1401/07/04
- 1401/08/16
- 1401/11/30