
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره24
-
تعداد مقالات1,736
-
تعداد نویسندگان2,268
-
مقالات پذیرش شده331
-
مقالات رد شده1,405
-
درصد پذیرش19.07%
-
درصد عدم پذیرش80.93%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,192,967
طراحی مدلی برای استراتژی برندسازی صادرات بین المللی در کسب و کار (مورد مطالعه: شرکت بوتان)
دوره 4، شماره 2، تابستان 1401، صفحات 147 - 170
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور استان البرز مرکز کرج
2- استادیار مدیریت مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور استان البرز مرکز کرج
چکیده :
هدف این تحقیق شناسایی مدلی برای صادرات محصولات شرکت بوتان است. تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پيمایشي- اکتشافی و در بعد جمع آوری از نوع مقطعی است. رویکرد این تحقیق نیز پيمایشي- اکتشافی است .بدین منظور با استفاده از تکنیک AHP ، اوزان فاکتورهای SWOT (نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید ) استخراج و با کمک ماتریس آن استراتژیها تدوین شده، سپس این استراتژیها با کمک دو تکنیک QSPM و TOPSIS فازی اولویت بندی گردید و اهداف کمي و کوتاه مدت تعیین شده است .جامعه آماری این تحقیق شرکت بوتان در استان تهران و نمونه تحقیق خبرگان و مدیران این شرکت به تعداد 10 نفردر نظر گرفته شده است.پرسشنامه تحقیق بر اساس اهداف و چشم انداز شرکت طراحی و تدوین گردیده و نتایج این تحقیق حاکی از آن است که قوت ها نسبت به ضعفها امتیاز بالاتری دارند .و نتایج اولويت بندي استراتژي ها با تکنیک QSPM و TOPSIS تقریبا مشابه هم بوده است نتایج تحلیل فرضیه ها بر اساس نرم افزار لیزرل نشان دهنده تایید دو فرضیه تاثیر عوامل اقتصادی،سیاسی و اجتماعی بر صادرات محصولات شرکت بوتان و رد فرضیه تاثیر عوامل فرهنگی است.
- 811
- 68
- 1400/10/02
- 1401/01/29
- 1401/05/25