
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,732
-
تعداد نویسندگان2,259
-
مقالات پذیرش شده330
-
مقالات رد شده1,402
-
درصد پذیرش19.05%
-
درصد عدم پذیرش80.95%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات1,169,957
آینده پژوهی کارآفرینی و توسعه اقتصادی
دوره 2، شماره 1، 1398، صفحات 82 - 91
1- استادیار، دپارتمان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال
2- کارشناسی ارشد، دپارتمان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال
چکیده :
کارآفرینی و ایجاد کسب و کار های کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرآیند توسعه جوامع دارند. از آنجا که نمی توان اثر بنگاه های کوچک و متوسط را در رشد اقتصادی کشور ها نادیده گرفت، برای پیشرو بودن در این امر، کشور ها اقدام به سیاستگذاری و برنامه ریزی های بلند مدت کرده و مشوق ها و شرایطی را به وجود می آورند تا از پتانسیل سازنده ی کسب و کار های کوچک و متوسط برای رسیدن به رشدی پایدار استفاده کنند. این نوشتار وضعیت کسب و کار های کوچک و متوسط را در کشور های برزیل، چین، ترکیه و ایران بررسی کرده و نقش ایجاد و توسعه این نوع کسب و کار ها را در رشد و توسعه اقتصادی کشور ها مورد تحلیل قرار می دهد.
کلمات کلیدی :