ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

بررسي تأثیر سبک رهبری بر رقابت‌پذیری با توجه به نقش نوآوری با رویکرد معادلات ساختاری( مطالعه موردی: مخابرات منطقه یزد)
دوره 2، شماره 1، بهار 99، صفحات 37 - 50
نویسندگان : محسن فلاح رحمت‌آبادی* 1 ، شهناز نایب‌زاده 2

1 دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت ـ اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یزد، ایران

2 دانشیار و مدیر گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت ـ اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یزد، ایران

چکیده :
در این تحقیق به ارزیابی مدل تأثیر سبک رهبری بر رقابت‌پذیری با توجه به نقش نوآوری در مخابرات منطقه یزد پرداخته شده است، روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را 360 نفر از کارکنان مخابرات منطقه یزد در بر می‌گیرد. قلمرو زمانی تحقیق در سال‌های 97-1396 می‌باشد. حجم نمونه با بهره‌مندی از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و فرمول کوکران، 140 نفر به دست آمد. داده‌ها به کمک پرسشنامه گردآوری شدند که روایی و پایایی آن به تأیید رسید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از مدل‌سازی معادلات ساختاری و تکنیک حداقل مربعات جزئی در نرم‌افزار آماری Smart – PLS استفاده شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که سبک رهبری بر نوآوری کارکنان و فرایند نوآوری و نیز نوآوری کارکنان بر فرآیند نوآوری تأثیر مثبت و معناداری (مستقیم) داشته و همچنین فرایند نوآوری و نوآوری کارکنان با در نظر گرفتن اثر متغیر مداخله‌گر اثربخشی استراتژی نوآوری بر رقابت‌پذیری اثر مثبت و معناداری (مستقیم) دارند.
کلمات کلیدی :
سبک رهبری، رقابت‌پذیری، نوآوری کارکنان، فرایند نوآوری، اثربخشی استراتژی نوآوری