ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم مدیریت

تاثیر خلاقیت سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی انگیزش کارکنان
دوره 4، شماره 1-1، بهار 1401 - جلد اول، صفحات 264 - 245
نویسندگان : سعید امیری* 1 ، حسین چندل 2

1 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت،دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران - sd.amiri88@yahoo.com

2 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت،دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران - hosseinchandel1983@gmail.com

چکیده :
هدف این پژوهش، بررسی تاثیر خلاقیت سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی انگیزش کارکنان است. روش پژوهش، توصیفی ـ همبستگی باتأکید بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش را کارمندان و مدیران شرکت مهندسی و ساخت توگا تشکیل میدهند. برای تعیین حجم نمونه و روش گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد و تعداد 60 نفر به‌عنوان نمونه آماری و بصورت تصادفی انتخاب شدند. جمع آوری داده ها براساس سه پرسشنامه خلاقیت سازمانی، انگیزش کارکنان و نوآوری سازمانی صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ آنها به‌ترتیب 0.923، 0.971 و 0.831 به‌دست آمد. تجزیه‌و‌تحلیل دادهها به کمک دو نرم افزار SPSS 26 و Smart PLS 3 صورت پذیرفت. نتایج پژوهش نشان داد: وضعیت موجود هر سه متغیر در سطح بالاتر از میانگین فرضی قرار دارد. رابطه متقابل هر سه متغیر، خلاقیت سازمانی، انگیزش کارکنان و نوآوری سازمانی با همدیگر مثبت و معنیدار بود. همچنین نقش میانجی انگیزش کارکنان در رابطه بین خلاقیت سازمانی و نوآوری سازمانی تأیید شد.
کلمات کلیدی :
خلاقیت سازمانی، انگیزش، نوآوری