این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تاثیر خلاقیت سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی انگیزش کارکنان
دوره 4، شماره 1-1، بهار 1401 - جلد اول، صفحات 264 - 245
نویسندگان : سعید امیری* 1، حسین چندل 2
1- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت،دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران - sd.amiri88@yahoo.com
2- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت،دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران - hosseinchandel1983@gmail.com
چکیده :
هدف این پژوهش، بررسی تاثیر خلاقیت سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی انگیزش کارکنان است. روش پژوهش، توصیفی ـ همبستگی باتأکید بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش را کارمندان و مدیران شرکت مهندسی و ساخت توگا تشکیل میدهند. برای تعیین حجم نمونه و روش گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد و تعداد 60 نفر به‌عنوان نمونه آماری و بصورت تصادفی انتخاب شدند. جمع آوری داده ها براساس سه پرسشنامه خلاقیت سازمانی، انگیزش کارکنان و نوآوری سازمانی صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ آنها به‌ترتیب 0.923، 0.971 و 0.831 به‌دست آمد. تجزیه‌و‌تحلیل دادهها به کمک دو نرم افزار SPSS 26 و Smart PLS 3 صورت پذیرفت. نتایج پژوهش نشان داد: وضعیت موجود هر سه متغیر در سطح بالاتر از میانگین فرضی قرار دارد. رابطه متقابل هر سه متغیر، خلاقیت سازمانی، انگیزش کارکنان و نوآوری سازمانی با همدیگر مثبت و معنیدار بود. همچنین نقش میانجی انگیزش کارکنان در رابطه بین خلاقیت سازمانی و نوآوری سازمانی تأیید شد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !