دوره 4، شماره 2-10، بهار 1401 - جلد دوم، صفحات 82 - 66
نویسندگان : سیاوش نظامی * و زهرا دیلمی و علی یارمحمدی و شاپور صالحي فرگنی

چکیده :
امروزه ما در یک جامعه سازمانی زندگی می کنیم که منابع انسانی بخش اصلی آن سازمانها محسوب می شوند. یکی از ویژگیهای مهم که در سازمانهای امروز مطرح است ، چابکی سازمانی می باشد که شامل قابلیت ها و توانایی های منابع انسانی سازمان ازقبیل سرعت پاسخگویی، شایستگی ،سرعت عمل، انعطاف پذیری و... می باشد. هدف پژوهش حاضر یافتن رابطه ای معنا دار بین آموزش ضمن خدمت کارکنان و چابکی سازمان با میانجی گری انگیزش می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ نوع کمی، از لحاظ رویکرد قیاسی، ازنظر ماهیت توصیفی-همبستگی،از حیث هدف کاربردی می باشد.دراین پژوهش پرسشنامه های استاندارد آنلاین بین 32 نفر از 36 نفرکارکنان بخش نفت و گاز و پتروشیمی شرکت مهندسی قدس نیرو به عنوان جامعه نمونه (طبق فرمول کوکران) توزیع گردید که پس از تکمیل و ارسال پاسخنامه ها، خروجی پاسخها با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید.نتایج نشان داد:1. بین آموزش ضمن خدمت و چابکی سازمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.2.بین انگیزش کارکنان و چابکی سازمان رابطه مثبت معنا داری وجود دارد.3. آموزش ضمن خدمت کارکنان می تواند از طریق ایجاد انگیزش در آنها باعث افزایش چابکی سازمان گردد.

کلمات کلیدی :
آموزش ضمن خدمت، انگیزش، چابکی سازمان.


مشاهده مقاله
451
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تاریخ ریوایز
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳